DigiHulplijn helpt bij Digitale bank- en betaalzaken

14 jan 2024

Hoe mooi is dat: een telefoonnummer dat je zes dagen per week kunt bellen als je tegen een probleem met digitale zaken aanloopt? Dat bestaat en is nog gratis ook, de DigiHulplijn. De ervaren medewerkers van deze hulplijn nemen de tijd. Ze geven persoonlijk advies om mensen op weg te helpen. Vaak vinden ze meteen een oplossing. Anders verwijzen ze door naar hulp die het meest geschikt is voor de beller. Alle vragen zijn welkom en bellen mag zo vaak als nodig is.

De DigiHulplijn kreeg in het verleden al vragen over online bankieren en elektronisch betalen. Vanaf nu werkt de hulplijn nauw samen met banken, de Nederlandse Vereniging van Banken en Betaalvereniging Nederland om deze vragen nog beter te kunnen beantwoorden. De bankensector en de DigiHulplijn wisselen daarbij kennis en ervaring uit over het ondersteunen bij digitale bank- en betaalzaken, zodat minder digitaalvaardige mensen deskundig en veilig worden geholpen.

De DigiHulplijn is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur, en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur, op het gratis telefoonnummer 0800-1508. De hulplijn geeft direct antwoord op de meeste vragen over digitale dagelijkse bankzaken. Bij vragen over vertrouwelijke en persoonlijke bankzaken kan de DigiHulplijn doorverbinden naar de bank van de beller en de vraag uitleggen. Daardoor kan altijd een passend antwoord worden geboden.